Nenavadna SMS-sporočila

Obveščamo vas, da se t. i. spamerji očitno ne zadovoljijo več zgolj z množičnim pošiljanjem vsiljenih sporočil prek elektronske pošte, ampak so se zdaj tudi lotili pametnih telefonov.

Na centru SI-CERT dobivajo vedno več vprašanj uporabnikov, ki od neznane številke prejmejo nenavadno SMS-sporočilo in ne vedo, kako ukrepati.

Takšno nenavadno sporočilo je prejela tudi uporabnica ene od slovenskih knjižnic.

Opozorili bi vas, da storitev pošiljanja SMS-sporočil iz sistema COBISS ni predmet naročnine. Član knjižnice, naročen na to vrsto e-obveščanja, plača vsako posamezno SMS-sporočilo posebej. Zato nikoli ne potrjujte nobenega sporočila, ki od vas zahteva kakršno koli dodatno plačilo.

Težava neželenih oz. vsiljenih sporočil je sicer bolj znana pri uporabi elektronske pošte, kjer je v večji meri odpravljena s preskušenimi filtri na poštnih strežnikih, ki taka sporočila blokirajo. Sistem SMS‑sporočil pa takih filtrov ne pozna, tako da vsa poslana sporočila, tudi neželena, vedno pridejo do prejemnikov. Možnosti, kako bi lahko uporabniki preprečili prejemanje takih sporočil, zaenkrat niso poznane. Žal tudi onemogočeno prejemanje komercialnih SMS-sporočil s strani operaterja ne prepreči prejemanja teh sporočil.

Skeptičnost in premišljena doslednost na strani uporabnika je tako še vedno najboljša zaščita.