Predstavitev obveznih predmetov/vsebinskih sklopov
Predmet ima sledeče vsebinske sklope:
- Splošna propedevtika
- Zdravnik in bolnik, timsko delo
- Medicinska psihologija
- IVKO - Individualne vaje v kliničnem okolju
Za vsak vsebinski sklop glej ustrezen Učni načrt z režimom študija
Predstavitev Individualnih vaj je v skupnem zavihku IVKO za vse letnike skupaj.
Vsebinski sklop: Zdravnik, bolnik in timsko delo
Po končanem predmetu bodo študentje pridobili znanje, veščine in stališča glede timske obravnave bolnikov.
Predvideno znanje bo obsegalo razumevanje, kaj pomeni celostni pristop v obravnavi bolnika. Predstavljene bodo prednosti in posebnosti reševanja kompleknih problemov bolnikov s pomočjo tima.
Študenti bodo spoznali, da so za reševanje kompleksnih zdravstveno socialnih problemov potrebni strokovnjaki različnih področij.
Naučili se bodo, kakšno znanje in klinične veščine so potrebne za timsko oskrbo bolnikov in kako se člani tima v znanju in kompetencah dopolnjujejo.
Spoznali bodo osnove timske obravnave bolnika (značilnosti timskega dela, vrste timov, kompetence, v bolnika usmerjen timski pristop) na različnih nivojih zdravstvenega varstva (primarni, sekundarni , terciarni nivo)
Spoznali bodo kompetence najpogostejših sodelavcev pri timski obravnavi bolnikov ter vlogo bolnika in njegove družine.
Razumeli bodo značilnosti vodenje tima, ter ugotovili, da so načini vodenja različni. Spoznavali bodo, kakšne kompetence potrebuje dober vodja ter načine odločanja v timu.
Spoznali bodo pomen sporazumevanja v timu.
Veščine timskega dela bodo študentje pridobivali na različne načine:
V mali skupini 3-4 oseb bodo reševali postavljene naloge. Za rešitev bodo lahko iskali informacije v literaturi in izkoristili kompetence/znanje posameznih članov skupine.
Ocenjevali bodo cilje, vodenje in sporazumevanje članov tima s pomočjo videoposnetkov timskih sestankov
S pomočjo vinjet bodo sestavili ustrezno kompetenten tim in iskali inovativne rešitve zastavljenih problemov.
Ugotavljali in reševali bodo etične dileme, ki nastanejo pri timskem delu.
V analitični predstavitvi obravnave bolnika iz bolnišničnega ali primarnega okolja bodo ocenili funkcionalno in duševno stanje bolnika, prepoznali bolnikovo doživljanje omejitev, ki jih ima zaradi bolezni ali poškodbe, prepoznali socialno mrežo in vpliv bolezni na družino ter bili zmožni pripraviti načrt nadaljnje obravnave ali spremljanja bolnika.
Zavedali se bodo, da je timsko delo pomembno za kakovostno obravnavo bolnikov in za zadovoljevanje najrazličnejših potreb bolnikov
Spoznali bodo, da je pomembno, da se že zgodaj med študijem medicine seznanijo s pomenom timskega dela, da bodo kasneje lažje sodeloval z različnimi sodelavci ali jih vodil.
Zavedali se bodo pomena dobrega vodenja in komunikacije v timu
Učni sklopi. Vsi sklopi se bodo med seboj dopolnjevali in predstavljali vsebine s teoretičnega, praktičnega in kliničnega vidika.
Za vsak vsebinski sklop glej ustrezen Učni načrt z režimom študija
Za vsak vsebinski sklop glej ustrezen Učni načrt z režimom študija
Klikni na povezavo Uvod v klinično medicino 2 v tabeli Kreditna ovrednotenost in Učni načrti z režimi študija - 2. letnik
Splošna propedevtika PREDAVANJA URNIK
Medicinska psihologija_predavanja_seminarji_vaje
Predmet še nima obvestil.
Članki, ki naj jih študentje preberejo pred pričetkom vaj Medicinska psihologija:
Physical activity, burnout and quality of life
Stress, burnout and coping strategies